VFR NATRETTIGHED

Til fly og helikopter

VFR NATRETTIGHED TIL FLY

Ønsker du at udvide dine muligheder som indehaver af PPL(A) eller LAPL(A) til også at omfatte VFR NAT-flyvning?

Det kan være, du blot skal bruge det til VFR NAT-flyvning eller – i kombination med EIR (En-route instrumentrettigheden) – at kunne starte og lande VFR om natten og udføre en-route fasen under IFR forhold.

Vi har indlagt 3:30 teoretisk undervisning og 5 timers flyvetid i den relevante luftfartøjskategori om natten, herunder mindst tre timers dobbeltstyringsinstruktion, herunder mindst én times rundflyvningsnavigation med mindst én dobbeltstyringsrundflyvning på mindst 50 km og endelig 5 solostarter og sololandinger med fuldt stop.

Før nattræningen afsluttes, skal LAPL(A) indehavere have gennemført den grundlæggende instrumentflyvetræning, der kræves for at få udstedt PPL(A), hvilket kan gennemføres på vor FNPTII simulator.

Træningen og dermed kurset vil normalt være afsluttet inden for 3 måneder.

VFR NATRETTIGHED TIL HELIKOPTER

Ønsker du at udvide dine muligheder som indehaver af PPL(H) til også at omfatte VFR NAT-flyvning?

Inden du kan påbegynde vort kursus, skal du have fuldført mindst 100 timers flyvetid som pilot på helikoptere efter endt pilotuddannelse og udstedelse af certifikatet, herunder mindst 60 timer som luftfartøjschef på helikoptere og 20 timers rundflyvning.

Vores VFR NAT-rettighedskursus til helikopter indeholder:

  • 5 timers teoretisk undervisning og
  • 10 timers instrumenttid med dobbeltstyring på helikopter og
  • 5 timers flyvetid om natten, herunder mindst tre timers dobbeltstyringsinstruktion, herunder mindst én times rundflyvningsnavigation og 5 sololandingsrunder om natten. Hver runde skal omfatte en start og en landing.

Træningen og kurset skal være afsluttet inden for en periode på 6 måneder.

Har du spørgsmål?

Kontakt os her