FAQ

RUTETAXA

Find svar på dine spørgsmål her

Hvad betyder flex, economy flex osv.?

Vi benytter os af flere forskellige billetkategorier på vores ruter til Anholt og Læsø. De forskellige billetkategorier har forskellige ændringsbetingelser:

  • FLEX:
    Billetter kan mod et gebyr på kr. 250,- pr. billet refunderes eller ændres indtil 24 timer før afgang såfremt der er ledige pladser i samme billetkategori. Ved udeblivelse refunderes billetten ikke.
  • ECONOMY FLEX:
    Billetter kan mod et gebyr på kr. 250,- pr. billet refunderes eller ændres indtil 7 x 24 timer før afgang, såfremt der er ledige pladser i samme billetkategori ellers betales der forskellen. Ved udeblivelse refunderes billetten ikke.
  • ECONOMY:
    Billetterne kan ikke ændres eller refunderes.
  • KAMPANGE:
    Billetter kan ikke ændres eller refunderes.

Jeg kan aldrig finde jeres kampagne billetter. Hvornår er de der?

Vi har løbende kampagner på vores facebook side. Disse kampagner ligger ikke fast, men vil blive offentliggjort på vores facebook side og via nyhedsbreve. Skynd dig at give os et like på facebook og tilmeld dig vores nyhedsbrev på vores hjemmeside.

Kan mit barn flyve alene?

Børn under 12 år medtages kun ifølge med en voksen.

Hvor meget bagage må jeg have med?

Du må medbringe 10 kg. pr. passager. En infant (Baby til og med 2 år), må ikke medbringe bagage.

Kan jeg betale for at få mere bagage med?

Ekstra bagage kan kun medbringes hvis der er plads ombord, men kan dog medtages på efterfølgende flyvninger. Barnevogne, klapvogne og børnesæder kan kun medtages, hvis der er plads.
Er der plads, vil ekstra bagage blive afregnet efter følgende satser:
Over 10 kg.: pr. kg. kr. 20,- + moms. Minimum kr. 100,- + moms.

Hvilke flytyper benytter I?

Vi benytter os af Britten Norman Islander BN2 med plads til 9 passagerer og P68 Partenavia med plads til 4-5 passager.

Hvad gør hvis vejret er dårligt?

Både Anholt og Læsø er VFR (Visuel Flyve Regler) pladser og det kræver derfor godt vejr at beflyve disse pladser. Hvis vejret mod forventning skulle være under disse værdier, vil vi så tidligt som muligt give vores passagerer besked via telefon. Det er derfor vigtigt at du har opgivet os dit mobil telefonnummer. Afgangen vil blive udsat til vejret er i bedring. Det er heldigvis sjældent at vejret i Kattegat er under VFR værdier. Hvis afgangen bliver aflyst, vil vi sætte en ny afgang ind dagen efter som du vil være sikret plads på, eller vi refundere det fulde beløb.

Hvor tidligt skal jeg checke ind?

Check-in lukker 30 minutter før planlagt afgang fra Roskilde Lufthavn og 15 minutter før planlagt afgang fra Anholt- og Læsø Flyveplads. Tiderne som er opgivet på billetterne og i fartplanen er take off tider, så flyet skal være boardet og klart inden da.

Hvad hvis jeg bliver forsinket?

For at give vores passagerer den bedste service gør alt for at afgå til tiden. Derfor opfordrer vi alle passagerer til at komme lidt før vores check-in lukker og eventuelt holde sig opdateret på trafik og lignende. Hvis en passager misser check-in, mister denne pladsen ombord og pengene vil være spildt. Selvom flyet stadig holder på forpladsen (apron), så kan sikkerheds-briefing og check-in være overstået, og så er det for sent.

Kan jeg bestille en vindues plads?

Alle vores pladser ombord har frit udsyn til et vindue.

Hvem er jeres piloter?

Alle vores piloter er uddannet af os selv, på vores egen flyveskole og har gennemgået speciel træning i at beflyve Anholt og Læsø.

Er det sikkert at flyve med mindre fly?

Sikkerhedsmæssigt er der ikke forskel i at flyve med et stort eller lille fly. Alle vores fly gennemgår de samme eftersynskrav som større fly, og vi har eget godkendt værksted til at efterse dem. Vores fly bliver serviceret hver 50 og 100 timer.

Hvordan bestiller jeg billet?

Billetter kan bestilles og betales på vores hjemmeside eller ved at ringe til vores kontor på
46 19 11 14. Du kan betale med Dankort, VISA eller MasterCard.

Hvor ofte flyver I?

Vi flyver som udgangspunkt i fast rute fra påske til efterårsferien. Du kan hente vores fartplan i PDF her på hjemmesiden eller ringe til vores kontor på 46 19 11 14 for oplysning om flyvetider. Ud over vores faste fartplan kan vi indsætte ekstra ruter efter ønske. Skriv dit ønske op her på hjemmesiden. Ekstra afgang vil kun blive indsat hvis der er flere end 6 ønsker til samme dag.

Er der parkering i Roskilde Lufthavn?

Ja og tilmed gratis!

Kan jeg flyve med hvis jeg er gravid?

0-34 uger: Ingen restriktioner.
34-37 uger. Accepteres mod fremvisning af lægeerklæring, som erklærer at den gravide er i stand til at flyve.
Fra og med 38 uger: Accepteres desværre ikke

Kan jeg få rabatkort?

Ja! Vi tilbyder følgende rabatkort (BULK) med 11 ture:
Anholt – kr. 11.800,-
Læsø – kr. 14.300,-

Du betaler for 10 ture og for derved den sidste tur gratis. BULK’en er personligt, men kan benyttes af den nærmeste familie.

Kan jeg få mit kæledyr med?

Kæledyr medtages kun efter aftale – og mod betaling på kr. 150,- for katte og små hunde på maksimum seks kilo. For større hunde er det nødvendigt at købe personbillet (børnebillet) og hunden vil derfor spærre en passagerplads.

Besvarede FAQ ikke dit spørgsmål?

Hvis ikke så kontakt os via kontaktformular, chat eller ring til os.